Friday, February 25, 2011

Sweet!

First and foremost, kita layan dulu gambar hiasan..

Hello u olssss :D
Comel kan?? COMEL! Ok..layan lagi 1 gambar..

Ahahaha. Ceria betul!

Sebenarnya nak cerita pasal cik adik manis ni la. Lagi 2 hari nak masuk 1 tahun 4 bulan dah. Alhamdulillah Izzah membesar dengan sihat dan cerdik. Syukur.

So far, she can pronounce few words yg boleh difahami oleh orang dewasa and understand few instructions.
.
1. Makan - Mam
2. Minum - Num num
3. Bukak - Kak kak kak
4. Nak - Nak
5.Tutup - Top
6. Masuk - Sok
7. Sleep - sleep (see..she can pronounce it easily. haha. kena cakap omputih kot?)
8. Atok - Tok (asal nampak org naik motor je dia akan sebut "tok tok" sambil menunjuk ke arah org tersebut)
9. Fish - Fish
10. Habis - Abisshh ( sambil buat gaya tangan pusing2 sebagai tanda habis)
11. Amik - Mik
12. When I say "where is your book?", she will straight away go to her toys' basket & keluarkan buku. Genius!
13. Nenek - Nek
14. Nak bagi ayam makan kena sebut "kurrr..kurrrr..". Hehe
15. Dah pandai naik turun tangga. Kat kampung la tapi.
16. Berdiri atas kerusi kecik ikea sambil menari2 hentak kaki. Nasib baik tak jatuh nak oiii.


Kalau rasa gembira hentak kaki..lol

17. Sudah terer panjat kerusi malas kat kampung lepas tu duduk seperti seorang bos. Yeah bebeh.
I made it!
Lepas tu...ape lagi hah? Aku lupa dah. Haha. Tadi macam banyak tapi bila menaip lupa pulak. Hokey la tu kot. Bila2 nanti teringat sambung. :P.

Tata!

P.S - Rasa macam nak buat family photoshoot la. Macam best jek

1 comment:

falifaliha said...

terpaksa la aunty speaking bila ckp dgn izzah.haha.